2022年12月28日水曜日

「Mr. Lonely 」Bobby Vinton

「ミスター・ロンリー」(Mr. Lonely)は、
1964年に全米チャート1位を獲得したボビー・ヴィントンの代表曲です。
1970年にレターメンがカバーしたことでも知られています。
『ウィキペディア(Wikipedia)』より

Lonely, I’m Mr.Lonely
さみしい 僕はさみしい男さ

I have nobody for my won
僕には誰もいないんだ

I’m so lonely, I’m Mr. Lonely
とてもさみしい さみしい男なんだ

Wish I had someone to call on the phone
電話で話せる相手がいたらいいのに

Now I’m a soldier, a lonely soldier
僕は兵士 孤独な兵士

Away from home through no wish of my won
望んでもいないのに家から遠く離れてしまった

That’s why I’m lonely, I’m Mr. Lonely
だから僕は孤独なんだ 孤独な男なんだ

I wish that I could go back home
家に帰れたらいいのに

Letters, never a letter
手紙 一通の手紙もこない

I get no letters in the mail
ポストに手紙がない

I’ve been forgotten, yeah, forgotten
僕は忘れられているんだ 忘れられているんだ

Oh how I wonder how is it I failed
どうしてこんなことになってしまったのだろう

Now I’m a soldier, a lonely soldier
僕は兵士 孤独な兵士

Away from home through no wish of my own
望んでもいないのに家から遠く離れてしまった

That’s why I’m lonely, I’m Mr.Lonely
だから僕は孤独なんだ 孤独な男なのさ

I wish that I could go back home
家に帰れたらいいのに

0 件のコメント:

コメントを投稿